woensdag 16 november 2011

De snackbar

We hebben gepraat en getekend wat we wel en niet lekker vinden,

N.a.v. een toneel stukje van de juffen (Petra en Sarina)over proeven.
Een zintuig. Proeven doe je met je mond.
Mochten alle kinderen ook in de klas met blinddoek voor proeven en zeggen,
smaakt het zoet, zout, zuur of bitter.
En later mochten ze vertellen wat ze het lekkerst vonden.

Een volgende startaktiviteit was een spelletje. In een plasticzak, zat een
frituurmandje, (gewassen, maar het voelde toch wat vet).
De kinderen mochten om de beurt voelen en raden wat het was.

Het gesprek ging toen over frituren, of het lekker was, en of het gezond
was, en of je het vaak moest doen.

We hebben nu een snackbar in de klas. Tijdens het spel gaan we het
uitbreiden.
Er is al van schuimrubber patat geknipt, steeds 2cm afmeten en dan
knippen, was eerst best moeilijk. Het zijn kreukelfrieten.
Er zijn ook al woorden gemaakt, PATAT, HAMBURGER, KIPSATE en inmiddels liggen de brooddeeg hamburgers, kipsate en kroketten al in de snackbar in de groep.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten